Haberler
SKALADIES ANTALYA GÖREVDE – İLK PROJE PATARA ARKEOLOJİK KAZI EVİ
Değerli SKAL Antalya Üyeleri
Ulu İnşaat Sunum
Skal Antalya Eylül Ayı Toplantısı Yapıldı
Skal Antalya Mayıs Ayı Toplantısı
Skal Antalya Şubat Ayı Toplantımız,
USDF İZMİR TOPLANTISI
  tüm haberler
Kampanyalar
Anadolu Hastanelerinde %25 indirim
Eleven Interior'da indirim
Crowne Plaza Antalya Otel'inde %20 indirim
The Marmara Antalya Otel'de %20 indirim
Limak Hotels'de %20 indirim
  tüm kampanyalar
Mehmet BAHAR
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ HAKKINDA 7 İLGİNÇ GERÇEK - 18.10.2019 / 17:02:27

1. Memnun Olmayan Müşterilerin Sadece % 4’ü Şikayet Eder

Ruby Newell-Legner’e göre “Memnun olmayan müşteri şikayet etmez.” Genel araştırmalara göre müşterilerin sadece %4’ü şikayet eder. Bu durumda firmalardan memnun olmayan müşterilerin %96’sı şikayetlerini bildirmeden işletmeden ayrılmaktadır. Aynı araştırmaya göre, memnun olmayan müşterilerinin %91’i asla tekrar geri dönmemektedir. Ayrıca müşterilerin %78’i kötü hizmetten dolayı herhangi bir ürün ya da hizmet satın almadan işletmeden ayrılmaktadır. (American Express Survey, 2011).

2. Kötü Müşteri Hizmetleri Haberleri 3 Kat Hızlı Yayılır

Müşterilerinizi memnun etmek için elinizden gelen her şeyi yapmalısınız. Aksi halde, işletmeden kötü ayrılan müşteri sizi başkalarına kötü anlatacak özellikle sosyal medya faktörü ile bu etkiyi 3’e katlayacaktır. Internet üzerindeki şikayetler hakkında yapılan bir araştırmaya göre ise “Her kötü yorumu telafi etmek için 12 olumlu yorumun olması gerekmektedir” (White House Office of Consumer Affairs)

3. Firmaların %80’i Çok İyi Bir Hizmet Verdiğini Söylemekte ve Müşterilin Sadece % 8’i Buna Katılmaktadır

Lee Resources’in yaptığı araştırmaya göre firmalar ile müşteriler arasında büyük bir yanlış anlaşılma mevcut. Firmalar müşterilerini doğru anlamak için daha çok çaba sarf etmeli ve onlardan geribildirim alarak bir çözüm yolu bulmalıdır.

4. Yeni Müşteri Kazanmak Var Olan Müşteriden 7 Kat Daha Masraflı

Yeni müşteri kazanmak ve onları memnun etmek çok pahalı bir süreçtir. ABD’de Marketing Metrics’in yaptığı araştırmalara göre var olan müşterilere ürün ya da hizmet satmak yeni müşterilere ürün ya da hizmet satmaktan 20 kat daha mümkündür.

5. Personelin Müşteriye Tavrı Müşterinin Karar Ve Tutumunu %70 Oranında Etkiler

Ürün ya da hizmet fiyatları en önemli etken değildir. Zayıf ya da kötü hizmet kalitesi en önemli etkendir. (Accenture global customer satisfaction report 2008)

6. Müşterilerden Geri Bildirimi Almak Müşterileri %10 artırır

Araştırmalara göre geri bildirim almak çok önemlidir. Müşterinizi anlamak ve onun ihtiyaçlarını karşlamak memnun bir müşteri portföyü yaratır. Geri bildirim toplamak için “Qulak” uygulaması kolay, hızlı ve etkili bir araçtır.

7. Sorunu Çözülmüş Memnun Olmayan Müşterilerin %70’i geri dönecektir.

Müşterinin şikayetlerini bilmek ve bunlara çözüm bulmak çoğu zaman müşterinin sadakatini tekrar kazanmak demektir. Bu müşteri portföyünün geri kazanılması çok daha kolaydır. Müşterilerin sadakatini kazanmak firmanın karını ve itibarını artırır.

(Alıntıdır)

Mehmet BAHAR



[<< Geri Dön]
Yazarlarımız
Bora AKTÜRK
BİR TURİZM SEZONUNU DAHA KAPATIRKEN
........................
Özel Oytun Türköğlu
TripAdvisor ve Çevrimiçi İtibar Yönetimi
........................
Hamit KUK
O SARI ÖKÜZÜ HİÇ VERMEYECEKTİK
........................
Mehmet BAHAR
OYNATMAYA AZ KALDI
........................
Mehmet MÜLAYİM
Turizmde farklılık fark yaratır
........................
K. Dinçer SARIKAYA
2017 YILI İSTATİSTİKSEL OLARAK 2016’DAN İYİ
........................
Umman ÇETİNBAŞ
KALİFİYE PERSONEL EĞİTİMİ Hakkında bir Röportaj...
........................
Salih ÇENE
Dolar-Avro Tartışmaları Bize Fayda Sağlar Mı?
........................
Asuman TARIMAN
Sevgili Skal Dostlarım,
........................
Emir HEPOĞLU
Mecburen
........................
sponsorlarımız
başkanın mesajı
Ekim sonu ile birlikte bir Sezonu daha geride bırakmış bulunuyoruz. Thomas Cook’u saymazsak 2019 Sezonunun, 2014’den bu yana en iyi ve başarılı bir Sezon oldu ...
devam
antalya hakkında

Antalya, Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden biridir. Turizm, il ve kent merkezi ekonomisini belirler. Antalya aynı zamanda, Türkiye'nin büyük ölçekli göç ...

devam
Skal International Antalya © 2010 Tasarım ve Programlama İDA Consulting